מסטר קלאס – בטיפול זוגי

כדוגמת כתות אמן בתחום התיאטרון, המחול או המוזיקה, תינתן אפשרות לחמישה – ששה מעוניינים מבין משתתפי הסדנא, לעבוד על עצמם תוך כדי סימולציה בטיפול זוגי, בנוכחות ותוך אינטראקציה עם הקבוצה. מטרת העבודה, ללטש את ההבנה לגבי הסיטואציה, להרחיב את האופן בו הם משתמשים בעצמם באופן גופני ורגשי, ולהתנסות בטכניקות וכלים ייחודיים להתרחשות שלפניהם.

המשתתפים יוכלו לבחור מצבים טיפוליים מוגדרים על פי בקשתם או מתוך מאגר שיוצע להם, כגון: שקרים או סודות בחדר הטיפול; כששני בני הזוג מתאחדים נגד המטפל; התפרצויות הדדיות; רגעים של שקט או קיפאון וכד'.  המשתתפים שיהיה מעוניינים לעבוד על עצמם, יונחו לקיים את השיחה, בווריאציות שונות תוך כדי עיבוד קליני של הסיטואציה, הכוונה להפעלה עצמית של המטפל, התנסויות בכלים מאסכולות שונות, הדגמות ותרגולים על ידי המנחה. ההנחיה תפעיל את כלל הקבוצה, ותשתמש במרחב ובעזרים שונים כמוזיקה, כתיבה, צילום וכד'.

הסדנא תפגיש את המשתתפים עם התנסויות כגון: פתיחת מערכת העצבים של המטופלים להרחבת העוררות והרספטיביות; הגמשת המינעד הרגשי; לנוע בין מיקוד לערפול;  אמפתיה קונפרונטטיבית וקונפרונטציה אמפתית; כוריאוגרפיה זוגית, הזרמת חיות, מגע, חושניות, והתפעמות.

במהלך הסדנא ייעשה שימוש בקטעי וידיאו ותנועה על מנת לגרות ולחדד את האסוציאציות של המשתתפים, ולהביא לשחרור משאבים יצירתיים.

הסדנא מיועדת למטפלים מנוסים, שיודעים את העבודה ויחד עם זאת מעוניינים למתוח את הגבולות שלהם, "לשחק עם עצמם", לאתגר דפוסי מחשבה ולהעשיר דרכי פעולה מול הזוגות שבטיפולם.

סגירת תפריט